Siirry suoraan sisältöön

Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste ja tietoa evästeistä

Yleistä tietoa palvelumme tietoturvasta

Tieto- ja yksityisyyssuojan huomioiminen palveluidemme käyttöönotossa

Tietosuojaseloste (Navisystem-palvelu)

Tietosuojaseloste (asiakas- ja markkinointirekisteri)

Tietoa evästeistä

Tietosuojaseloste on tullut voimaan 01.04.2018.

Seloste on päivitetty viimeksi 03.04.2023

Rekisterin nimi:

Navisystem-palvelun rekisteri

Rekisterinpitäjä:

Navisystem-palvelun tilannut asiakasyritys toimii itse rekisterinpitäjänä.

Rekisterin ylläpitäjä ja ylläpitäjän yhteystiedot:

Navicom Oy vastaa rekisterin ylläpidosta ja hallinnoinnista ja toimii asiakasyrityksen ohjeiden mukaisesti.

Navicom Oy, Jösse Sakon katu 8 A 85, 20610 Turku, Y-tunnus: 2275921-0

Navicom Oy:n tietosuojavastaava:

Tommi Mertsalmi, tommi.mertsalmi@navicom.fi, 045 277 6750

Mihin henkilötietoja käytetään?

Navicom voi käyttää palvelun tietoja seuraaviin tarkoituksiin

  • Työajanseuranta-, kulunvalvonta- ja ajoneuvoseurantapalveluiden tarjoamiseen asiakkaille
  • Palvelun kehittämiseen ja testaukseen

Mikäli asiakkaalla on käytössä rajapintapalvelu ja asiakas on antanut suostumuksensa tietojen vientiin, tietoja on mahdollista viedä muihin tietojärjestelmiin. Rajapinnan kautta tietoja voidaan asiakkaan suostumuksesta viedä esimerkiksi palkanlaskentajärjestelmiin, laskutusjärjestelmiin tai Vastuu Group Oy:n palveluihin.

Asiakasyritys vastaa rekisterin käytöstä. Rekisterinpitäjänä toimiva asiakasyritys voi itse valita mihin muihin tarkoituksiin palvelun tietoja käytetään.

Mitä tietoja voidaan kerätä?

Rekisteri voi sisältää seuraavia tietoja rekisterinpitäjän työntekijöistä:

  • nimi
  • osoitetiedot
  • työnantajan nimi ja osoitetiedot sekä Y-tunnus
  • sähköpostiosoite
  • puhelinnumero
  • veronumero
  • Valttikortin tunnus

Lisäksi palveluun tallennetaan käyttäjän salasana.

Mikä on tietojen lähde?

Työntekijöiden henkilötietoja vastaanotetaan asiakasyrityksen yhteyshenkilöiltä asiakassuhteen alkaessa ja sen aikana, mikäli asiakkaan kanssa on sovittu, että lisäämme käyttäjät järjestelmään. Asiakkaan hallintokäyttäjät voivat myös itse lisätä käyttäjiä järjestelmään ja täydentää käyttäjätietoja.

Mikäli käytössä on kulunvalvontapalvelu ja työntekijä kirjautuu Valttikortin avulla töihin, työntekijän tiedot haetaan automaattisesti Suomen Tilaajavastuu Oy:n Veronumero.fi-palvelusta.

Miten tiedot on suojattu ja miten niitä säilytetään?

Tiedot on tallennettu GDPR asetuksen vaatimukset täyttävällä palvelimella. Palvelimen fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan GDPR asetuksen mukaisilla tavoilla.

Kuinka pitkään tiedot säilytetään?

Tiedot säilytetään, kunnes rekisterinpitäjä itse poistaa ne tai pyytää Navicom Oy:tä poistamaan ne.

Mitä oikeuksia rekisteröidyllä on?

Rekisteröitynä sinulla on oikeus:

  • tarkistaa rekisterin henkilötiedot
  • saada jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista
  • pyytää meiltä tietojen korjaamista, päivittämistä, siirtämistä tai poistamista.

Edellä olevia oikeuksia koskevat pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Tarvittaessa rekisterinpitäjä voi pyytää pyynnön esittänyttä henkilöä esittämään henkilöllisyystodistuksen.

Asiakasyritys on vastuussa rekisteröidyn oikeuksien toteutumisesta. Ylläpitäjä huolehtii, että rekisterinpitäjällä on mahdollisuudet huolehtia rekisteröidyn oikeuksien toteutumisesta, jotta rekisterinpitäjä voi tarvittaessa esimerkiksi tarkastella, korjata ja poistaa tietoja.

Luovutetaanko tietoja kolmansille osapuolille?

Mikäli asiakkaalla on käytössä rajapintapalvelu ja asiakas on antanut suostumuksensa tietojen vientiin, tietoja on mahdollista viedä muihin tietojärjestelmiin. Rajapinnan kautta tietoja voidaan asiakkaan suostumuksesta viedä esimerkiksi palkanlaskentajärjestelmiin, laskutusjärjestelmiin tai Vastuu Group Oy:n palveluihin.

Viranomaiset voivat vaatia rekisterin ylläpitäjää (Navicom Oy) luovuttamaan tietoja. Navicom voi luovuttaa tietoja viranomaisille viranomaisen määräyksestä tai vaatimuksesta.

Voidaanko tätä tietosuojaselostetta muokata?

Pidätämme oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta esimerkiksi lainsäädännön muutosten vuoksi. Tästä dokumentista on mahdollista tarkistaa viimeinen päivityspäivämäärä. Asiakas hyväksyy muutokset jatkamalla palvelun käyttöä.

Minulla on kysyttävää näihin asioihin liittyen, mihin voin ottaa yhteyttä?

myynti@navicom.fi


Tietosuojaseloste (asiakas- ja markkinointirekisteri)

Tietosuojaseloste on tullut voimaan 01.04.2018.

Seloste on päivitetty viimeksi 03.04.2023.

Rekisterin nimi: 

Navicom Oy:n asiakas- ja markkinointirekisteri

Rekisterinpitäjä ja yhteystiedot: 

Navicom Oy, Jösse Sakon katu 8 A 85, 20610 Turku, Y-tunnus: 2275921-0

Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö ja Navicom Oy:n tietosuojavastaava:

Tommi Mertsalmi, tommi.mertsalmi@navicom.fi, 045 277 6750

Mihin henkilötietoja käytetään?

Rekisterin henkilötietoja voidaan käyttää

  • asiakassuhteiden hoitamiseen ja asiakasviestintään
  • tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin
  • laskutukseen
  • palvelujen markkinointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen
  • tilastointiin ja tutkimustoimintaan
  • liiketoiminnan ja asiakaspalvelun kehittämiseen

Mitä tietoja voidaan kerätä?

Rekisterimme voi sisältää seuraavia tietoja:

  • yhteyshenkilön nimi
  • yrityksen nimi ja Y-tunnus
  • yrityksen osoitetiedot
  • tilaus- ja laskutustiedot
  • sähköpostiosoite
  • puhelinnumero

Lisäksi rekisteriimme voidaan sisällyttää asiakassuhteiden hoitamiseen ja asiakasviestintään liittyviä tietoja.

Mikä on tietojen lähde?

Asiakkaan tiedot kerätään asiakkaalta asiakassuhteen alkaessa. Tietoja päivitetään ja täydennetään aina tarvittaessa asiakassuhteen aikana.

Markkinointirekisterin tiedot kerätään seuraavista lähteistä:

  • Suoraan yhteyshenkilöiltä, tapaamiset, yhteydenotot ja yhteydenottopyynnöt
  • Yleisesti saatavilla olevat internet-lähteet. Esimerkiksi yritysten kotisivut, yrityshakupalvelut

Miten tiedot on suojattu ja miten niitä säilytetään?

Henkilötiedot on tallennettu suojattuun järjestelmään, joka noudattaa GDPR asetuksen vaatimuksia. Tietoihin pääsee käsiksi ainoastaan Navicom Oy:n myyntihenkilöstö henkilökohtaista tunnistautumista käyttäen.

Mitä oikeuksia rekisteröidyllä on?

Rekisteröitynä sinulla on oikeus:

  • tarkistaa rekisterin henkilötiedot
  • saada jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista
  • pyytää meiltä tietojen korjaamista, päivittämistä, siirtämistä tai poistamista.

Edellä olevia oikeuksia koskevat pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Tarvittaessa rekisterinpitäjä voi pyytää pyynnön esittänyttä henkilöä esittämään henkilöllisyystodistuksen.

Luovutetaanko tietoja kolmansille osapuolille?

Markkinointirekisterin tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, paitsi jos viranomaiset vaativat Navicomia luovuttamaan tietoja. Navicom voi luovuttaa tietoja viranomaisille viranomaisen määräyksestä tai vaatimuksesta.

Voidaanko tätä tietosuojaselostetta muokata?

Pidätämme oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta esimerkiksi lainsäädännön muutosten vuoksi. Tästä dokumentista on mahdollista tarkistaa viimeinen päivityspäivämäärä. Asiakas hyväksyy muutokset jatkamalla palvelun käyttöä.

Minulla on kysyttävää näihin asioihin liittyen, mihin voin ottaa yhteyttä?

myynti@navicom.fi

Tietoa evästeistä

Evästeet ovat pienikokoisia tekstiä sisältäviä tiedostoja, joita selain voi tallentaa kävijän laitteelle. Niiden avulla selain voidaan tunnistaa yksilöivästi.

Vieraillessasi Navicom.fi-sivustolla saat automaattisesti ilmoituksen, jonka kautta voit hyväksyä tai estää evästeiden käytön. Käytämme Navicom.fi-sivulla evästeitä parantaaksemme sivustomme käyttäjäkokemuksen parantamiseen, vierailijoiden analysointiin ja sisällön sekä mainosten räätälöimiseen. Evästeiden käytön voi estää myös erikseen selaimen asetuksista. Useimmissa selaimissa evästeet on oletuksena sallittu. Huomioi, että evästeiden esto saattaa vaikuttaa verkkosivun käyttökokemukseen.

Verkkopalvelussamme käytetään seuraavien palveluiden evästeitä:

  • Google Analytics
  • Google AdWords
  • Hubspot